tirsdag den 13. november 2012

HAMA, GRISE, GÆS OG FLAG...








I søndags havde vi lidt familie hygge med perler på spisebordet, bogstaveligt talt, for Ester var med og hun er kun lige ved at lære hvordan den slags skal gøres, og der var lidt problemer med at forstå at pladen ikke skal vendes på hovedet når der vises frem, men hun hyggede sig lige så meget som os andre, og det er essensen. Så må færdighederne komme senere.

Jonathan er heldigvis ikke blevet for stor til at være med. Han digtede en historie op om sin bamse imens han lavede den, det var så hyggeligt at høre.

Jeg har i de par år lavet perlegrise, gæs og flag, de er så hyggelige og enormt julede.
Et år blev de brugt som til og fra kort (der blev rigtig mange!), så limede vi små foldede papirlapper bagpå, det var så fint...

For at understrege (jule)hyggen var jeg ved at bage en blød honningkage, så der duftede i hele hjemmet af jul... Den blev først smagt på til aftenteen, skøn afslutning på en god weekend.

Opskriften/anvisningen på gæs og gris har jeg fra min yndlings julebog, der også har rigtig meget andet godt at byde på...
Jeg har, så godt jeg kan, tegnet anvisningerne af. Jeg har (spurgt og) fået lov til at vidrere give dem til frit brug...

5 kommentarer:

lotte sagde ...

fine ting i har fået lavet i perler, det er så hyggeligt at kunne samles om en aktivitet

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Unknown sagde ...

Det er super hyggeligt, vi har også perleplader liggende til hvis det skulle blive aktuelt at isolere med dem!

Lise sagde ...

Hvor ser det ualmindelig hyggeligt ud :0)

Unknown sagde ...

Tak Lise det var også meget hyggeligt og næsten roligt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...