fredag den 18. januar 2013

Nu med opskrift...


På opfordring af flere af jer kommer der lige en opskrift på denne lille stribede sag...
Det er længe siden jeg faldt for denne model og har set den flere steder blandt andet her (tryk kun på linket hvis du er klar på at sukke dybt, længe og tit eller mangler smukke ting til ønskesedlen!)...

Dette er IKKE  opskriften fra det kit der kan bestilles på siden! Men et jeg selv har lavet ud fra et andet mønster med samme snit...

Stribet bluse á la sort lakrids...

Str. 2 ,4, 6.
100, 150,200 g. sort, 100,l50, 200 g. råhvid cool wool seta eller cool wool fra Lana Grossa.
Pinde nr. 4 og rundpind str. 4 på 60 cm.
Løbelængde 50 g.= ca. 140 m.
Strikke fasthed 22m /28m = 10x10 cm.

Ærmer og bærestykke.
Slå 59, 65, 71m. op med hvid tråd og strik i rib, 1v,1r to striber hvidt og to striber sort arbejdet igennem. Når ærmet måler 20, 22, 24 cm tages en maske af i hver side, dette gøres ialt fire gange på hver 10. pind. Strik til ærmet måler 40, 45, 55 cm. luk af efter en hvid stribe.
Strik nu endnu et ærme magen til.
 Den brede ende skal danne bærestykket, den smalle ærmet. Sy ærmet sammen til 15, 16, 17 cm. fra midten af bærestykket.

Læg de to ærmestykker så de ligger med midten af bærestykket mod hinanden. Tag nu rundpinden og saml masker op i kanten af bærestykket, der skal samles i alt 160, 170, 180 masker op. Jeg er startede midt på ryggen men tænker at det nok ville være smart at gøre under det ene ærme! Når alle masker er samlet op strikkes der (med det sorte garn først) rib 1v, 1r to striber sort og to striber hvid til kroppen måler 24, 26, 28 fra optagningskanten. Slut med en hvid stribe og luk af med hvidt i rib.
Hæft alle løse ender og luk blusen 4-5 cm oppe på ryggen. Så var det det!

håber at det gav mening, ellers skriv bare til mig... Jeg har strikket den i str.2 så der er garn anvisningen nok mest korrekt...

God strikke lyst...

5 kommentarer:

Linette - Det´ Hyggeligt sagde ...

1000 tak!
Det skal helt sikkert prøves.
Afsted, afsted for at købe garn...!

Stine S sagde ...

Hvor er du sej. Den vil jeg glæde mig til at strikke!
Rigtig god weekend!
Kh Stine

primulavej sagde ...

Super lækker trøje og sejt at du lige får skrevet en opskrift ned! Den må snart afprøves.

Unknown sagde ...

Jeg håber at den er nem at følge, og at jeres børn bliver glade for de trøjer i får lavet..
God strikkelyst.

Dorte sagde ...

På pindene med den:)

vh Dorte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...