tirsdag den 2. april 2013

Om Cirkapigens fesne tæppe og nøgler der ikke er i brug...


 
 
Lige nu er her stille her hvor jeg sidder...
 
Ikke stille som i musse stille og ikke en lyd...
 
Men som i her er hyggeligt og roligt, radioen spiller og der er to drenge i baggrunden, fordybet i leg med Lego, så dybt at da jeg forslog cafetur med saft og hygge, og en tur på legepladsen, så de ud som om jeg var ude på at straffe dem, hårdt!
 
Nej tak... vi leger..
 
Så nu sidder jeg i køkkenet og har ordnet mange praktiske ting, så mange at jeg er lidt stolt af mig selv! Bag mig står dejen til drengenes pølsehorn og hæver... Mangler faktisk kun en kop kaffe!
 
Vi er som mange andre ramt af lockout...
 
Og ja, jeg har ikke brug for mine skole nøgler i dag, så de ligger og venter på hvad der nu skal ske! Vi har lavet en aftale med en af drengene fra klassen om at vi kan skiftes lidt til at ha' dem, så "pasning" er ikke et problem, heldigvis...
 
Jeg venter stadig på at finde ud af ret mange ting vedr. lockouten og min situation i denne...
Er lidt som et blad der blæser i vinden... 
Men Jeg tar det stille og roligt, og prøver at lade være med at stresse i de!
 
I sidste uge startede jeg på et hæklet tæppe til Ester.
 
Jeg ved ikke helt hvorfor, hun magler jo ikke og jeg syntes tit, at jeg får startet på et hæklet tæppe og så dør det lidt!
 
Hun leger allerde med lapperne og spreder dem ud over gulvet og bytter rundt på dem, det ser ret hyggeligt ud!...
 
Men indtil videre ser det ganske godt ud, jeg stødte på et billede på pinterest med den mest fantastiske farveholdning, det har jeg brugt som inspiration til det tæppe der indtil videre hedder cirkapigens fesne tæppe...
  
Cirkapigen, fordi jeg har besluttet at det er fuldstendig lige meget om der er en hæklefejl eller ti!
Hvis der er nogen der finder dem, kan de tage det som en gevinst i sig selv...
Jeg plejer at være meget striks med at pille op og rette... Det bliver ikke denne gang, mine hækle evner er ikke så skarpe så hvis det skal være sjovt, er jeg nød til at give mig selv lidt plads til at øve mig...
 
Fesnet fordi farverne er fesne... Big time!
Helt ærligt brunt, beige og nuancer af hvid som hovedfarven! Ikke noget jeg normalt navigere i... Og at stå med et beigeog naturhvidt nøgle i hånden og tænke - Jep det er lige dem der mangler. Føltses lidt forkert... (ved godt at jeg tit vælger gråt garn... MEN det er altså ikke kedeligt! og det er noget andet...)
 
Hver lap er set for sig selv vildt grim (for det meste!) men når de samles sker der en næsten magisk forvandling, og det bliver virkelig flot!
Lige nu ligger der ca. 22 lapper  på 15 gange 15 og venter på at jeg får lavet flere. det får lov til at udvikle sig stille og roligt og når jeg ikke gidder mere samler jeg det og ser hvad det kan blive til...
 
Ret god taktik skal jeg sige det selv...

2 kommentarer:

Arlianas sagde ...

Jeg synes det er et herligt navn til tæppet - og er vældig spændt på at se det færdige resultat

Unknown sagde ...

Ja ikke, tror heller ikke at det kommer til at hedde andet..
Selvom det ikke er så flaterende!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...